TRNDNCY | e-mail marketing & marketing automation | Aanpak
TRNDNCY is een full-service digitaal bureau met 100% focus op e-mail marketing. Ons plan van aanpak verloopt in 3 stappen. Ontdek het hier.
e-mail,e-mailmarketing,email,emailmarketing,automation,marketing,digital,full-service,agency,agentschap,bureau,digitaal,digital,belgisch,belgië,belgium,vlaams,vlaanderen,gent,brussel,antwerpen,campagne,campaign,e-mailing,emailing,nieuwsbrief,newsletter,customer,journey,drip,Ram,Broekaert
607
page-template-default,page,page-id-607,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,transparent_content,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1,vc_responsive
 

Aanpak

100% focus op e-mail marketing
TRNDNCY is een full-service digitaal bureau met 100% focus op e-mail marketing. Full-service betekent meestal maatwerk, binnen een context waarin tijd en budget beperkt zijn en het resultaat (ROI) op de eerste plaats komt. Ons plan van aanpak verloopt in 3 stappen.

1. Advies & strategie

TRNDNCY | e-mail marketing & automation
Op basis van de (online) marketingstrategie van uw merk of bedrijf bepalen we samen de invulling van de e-mail marketingstrategie. TRNDNCY geeft advies in de vorm van aanbevelingen voor het efficiënt en effectief inzetten van e-mail, waarbij we aan de hand van een 5-tal kritische punten komen tot een strategie om uw e-mail marketingdoelen te realiseren.

Sterke-zwakteanalyse

Welke USPs van uw merk of bedrijf zetten we in de kijker via e-mail? Wat zijn de sterktes en de zwaktes bij uw concurrenten waar we rekening mee dienen te houden? Wat zijn de opportuniteiten en bedreigingen van de markt waarin we communiceren?

Doelgroepen

Wat is de doelgroep en hoe kunnen we die het best segmenteren? Beschikken we over voldoende bereik binnen elke doelgroep?

Content is king

Met welke vormgeving, boodschap en call-to-action kunnen we het gedrag van de doelgroepen positief beïnvloeden en hen tot actie aanzetten? Ook hier kan TRNDNCY terugbuigen op een jarenlange ervaring.

Planning

Wanneer lanceren we welke e-mail? Hoe springen we zo efficiënt mogelijk om met de beschikbare middelen om maximaal de doelstellingen te halen?

Meten is weten

Kunnen we naast de top metrics (OR, CTR, CR & BR) ook andere KPI’s bepalen? Hoe kunnen we de verschillende onderdelen van het proces meetbaar maken? Hoe kunnen we deze resultaten interpreteren en gebruiken voor het optimaliseren van onze (volgende) campagnes?

2. Creatie & technische set-up

TRNDNCY | e-mail marketing & automation
Na het opstellen van de e-mail marketingstrategie gaat TRNDNCY aan de slag met het bedenken van een creatief concept, het uitwerken van een grafisch & inhoudelijk voorstel en het voorbereiden van de e-mailing. Hierbij kan geopteerd worden voor een geautomatiseerd proces van e-mails uit te sturen, of een individuele ad hoc e-mailing. Of een combinatie van beide.

Creatie

Conform de marketingstrategie & de huisstijl van het merk of het bedrijf, wordt een creatief voorstel uitgewerkt, voorgesteld en hiernavolgend technisch ontwikkeld in HTML.

Software set-up

Na de goedkeuring van het creatief concept worden de HTML bestanden van de e-mail ingeladen in het e-mail platform. TRNDNCY heeft ervaring met tal van e-mail software systemen.

E-mail automation

Marketing automation is op exact het juiste moment automatisch de juiste boodschap versturen om van een prospect een klant te maken. TRNDNCY kan u helpen bij het automatiseren van marketing- & salesprocessen.

Koppelingen

Data en content zijn de bouwstenen voor succes. Indien nodig kunnen wij zorgen voor het koppelen van verschillende bestanden en bronnen (CRM, website, CMS, Facebook, Excel bestanden, aangekochte e-mail bestanden, etc.) voor het samenstellen van de ideale adressenlijst.

Analyse

Op basis van de eerder geformuleerde doelstellingen en KPI’s wordt de tracking geïmplementeerd. Zo kan na de mailing de analyse gebeuren van de belangrijkste parameters die een graad zijn voor het succes van de campagne.

3. Uitvoering

TRNDNCY | e-mail marketing & automation
TRNDNCY zorgt voor het testen, het verzenden en het beheer van de e-mailing campagne. Testen zijn een cruciaal onderdeel van de campagne, ingegeven door frequent wijzigende gebruikerstrends en de digitale evolutie. TRNDNCY voorziet dat elke gebruiker de e-mail optimaal kan zien op elk platform en elk toestel. 45% van de Belgen lezen hun e-mail op een mobile device. Responsive design is daardoor niet enkel aangenamer voor de ontvanger, maar levert bovendien betere resultaten op.

Testen

Bij A/B testen wordt de adressenlijst willekeurig opgesplitst in 2 (of meer groepen). Groep A ontvangt de oorspronkelijke versie, groep B een variant.

Deliverability

Hoe zorgen we er voor dat de e-mails goed aankomen en niet in de spambox belanden? Terecht een hot issue. TRNDNCY deelt zijn know-how met u zodat de e-mails de inbox bereiken.

Verzenden

Op basis van de e-mail marketingstrategie bepalen we het ideale moment voor het versturen van de campagne. TRNDNCY zorgt dat de boodschap op het beste tijdstip naar de juiste personen wordt verstuurd.

Rapportering

Al tijdens het verzenden kan u on-line & live de resultaten van de campagne volgen. Door het bereik en het gedrag van de ontvangers na de campagne in detail te analyseren kunnen we de e-mail strategie verfijnen en nog betere resultaten behalen.

Contacteer TRNDNCY om te brainstormen over de rol van e-mail marketing & automation in uw organisatie of voor uw merk.