TRNDNCY | e-mail marketing & marketing automation | Bestandsopbouw
Als merk of bedrijf wilt u met uw boodschap uiteraard zo veel mogelijk personen bereiken. Een groter bereik in de doelgroep betekent een grotere kans op succes binnen deze doelgroep. Daarom is het van belang gestructureerd te werken aan de opbouw van een kwalitatief adressenbestand. Eenmalig kan het relevant zijn om een e-mailadressen bestand aan te kopen (via een opt-in marketing bureau) maar beter nog is het permanent verzamelen van adressen via uw andere beschikbare kanalen.
e-mail,e-mailmarketing,email,emailmarketing,automation,marketing,digital,full-service,agency,agentschap,bureau,digitaal,digital,belgisch,belgië,belgium,vlaams,vlaanderen,gent,brussel,antwerpen,campagne,campaign,e-mailing,emailing,nieuwsbrief,newsletter,customer,journey,drip,Ram,Broekaert
848
page-template-default,page,page-id-848,page-child,parent-pageid-783,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,transparent_content,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1,vc_responsive
 

Bestandsopbouw

Spread the word

Als merk of bedrijf wilt u met uw boodschap uiteraard zo veel mogelijk personen bereiken. Een groter bereik in de doelgroep betekent een grotere kans op succes binnen deze doelgroep. Daarom is het van belang gestructureerd te werken aan de opbouw van een kwalitatief adressenbestand. Eenmalig kan het relevant zijn om een e-mailadressen bestand aan te kopen (via een opt-in marketing bureau) maar beter nog is het permanent verzamelen van adressen via uw andere beschikbare kanalen. Hieronder volgt een overzicht van de best practices.

Website

Elke bezoeker van uw website is een potentiële klant, en dus ook een potentiële lezer van uw e-mail nieuwsbrief of promotionele e-mails. Daarom willen we deze personen ook na hun bezoek aan de website kunnen bereiken.

Hiertoe kan je bovenaan de homepagina van uw site (above the fold) een aanmeldbutton, –banner of –link plaatsen om de bezoeker aan te moedigen een e-mailadres achter te laten. Ook via de footer of een sidebar kan de mogelijkheid voorzien worden om in te schrijven.

Het inzetten van een pop-up is een zeer efficiënte manier om e-mailadressen te verzamelen. Een pop-up trekt maximaal de aandacht en maakt het de bezoeker gemakkelijk om in te schrijven.

Als uw website beschikt over een formulier waarmee bezoekers u kunnen contacteren, een offerte aanvragen, enz., dan is het toevoegen van een ‘inschrijven voor de nieuwsbrief’ veldje een eenvoudige manier om nieuwe abonnees te werven. Deze personen hebben een duidelijke interesse in wat u te bieden heeft en zullen dus sneller geneigd zijn om het opt-in veld aan te klikken.

TRNDNCY | e-mail marketing & automation
TRNDNCY | e-mail marketing & automation

Social media

Bijna alle merken of bedrijven zijn vandaag actief op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram & andere. Ze posten nieuws, productinformatie en promoties, en ze beantwoorden vragen van klanten. Een social media kanaal biedt echter ook de mogelijkheid op een eenvoudige manier een formulier te koppelen voor het verzamelen van e-mail adressen.

TRNDNCY kan u helpen om op het social media kanaal van uw merk of bedrijf een button of een promotionele pagina voor uw e-mail abonnees te integreren. Hierbij wordt dit formulier automatisch gekoppeld aan uw e-mail marketingplatform of uw CRM pakket, zodat deze gebruikers meteen beschikbaar zijn voor uw e-mail marketingstrategie.

In uw winkel

U kan ook bezoekers van uw winkel vragen om zich in te schrijven voor uw nieuwsbrief, voor het ontvangen van exclusieve kortingen of uitnodigingen voor bijzondere events. Indien u in de mogelijkheid bent kan u deze klantendata electronisch verzamelen (bv. via een aanwezige iPad) en zo rechtstreeks automatisch koppelen aan uw e-mail marketingsoftware.

Ook tijdens events of op beurzen kan u uw iPad transformeren tot een inschrijfformulier, volledig aangekleed in uw huisstijl. Dit is een ideale manier om op een kost-efficiënte manier aan klantenwerving te doen.

TRNDNCY | e-mail marketing & automation
TRNDNCY | e-mail marketing & automation

What’s in it for me?

Waarom zou een bezoeker van uw website, Facebook pagina of winkel zijn e-mailadres invullen? Het is belangrijk na te denken over een incentive, onder de vorm van een korting, een geschenk of gratis kennis. Dit is een algemeen marketingprincipe en werkt ook in e-mail marketing.

Bij online verkoop (e-commerce) kan het aanbieden van een korting of een andere promotie een sterke stimulans zijn voor bezoekers om zich in te schrijven voor uw e-maillijst. Bovendien werkt deze korting opnieuw als een motivator om een aankoop te doen in uw e-shop. Deze techniek zorgt dus zowel voor de opbouw van een kwalitatief adressenbestand als voor het verhogen van de online omzet.

Single of double opt-in?

In bepaalde gevallen kan het interessant zijn een double opt-in te voorzien wanneer bezoekers zich aanmelden voor uw nieuwsbrief. In dat geval dienen ze na inschrijving ook nog te bevestigen door een link aan te klikken in de bevestigingsmail. Het voordeel is een betere kwaliteit van het adressenbestand, het nadeel is een deel verlies in aanmeldingen.

Bij single opt-in dient de bezoeker zich enkel in te schrijven om vervolgens een bevestiging per mail te ontvangen.

TRNDNCY | e-mail marketing & automation
Contacteer TRNDNCY om te brainstormen over de rol van e-mail marketing & automation in uw organisatie of voor uw merk.