TRNDNCY | e-mail marketing & marketing automation | Koppelen van systemen
Door het koppelen van uw CRM-tool of uw eCommerce systeem met uw e-mail marketing platform, wordt marketingdata automatisch ter beschikking gesteld. Dit kan dienen voor het segmenteren van uw e-mail lijsten, voor het toevoegen van dynamische content in e-mails, voor het triggeren van transactionele mails en zelfs het starten van geautomatiseerde customer journeys. Deze integratie zorgt voor meer relevante & aantrekkelijke e-mail campagnes, met als doel meer omzet te genereren voor uw merk of bedrijf.
e-mail,e-mailmarketing,email,emailmarketing,automation,marketing,digital,full-service,agency,agentschap,bureau,digitaal,digital,belgisch,belgië,belgium,vlaams,vlaanderen,gent,brussel,antwerpen,campagne,campaign,e-mailing,emailing,nieuwsbrief,newsletter,customer,journey,drip,Ram,Broekaert
1203
page-template-default,page,page-id-1203,page-child,parent-pageid-783,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,transparent_content,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1,vc_responsive
 

Koppelen van systemen

Integreren van uw e-mail platform met andere business apps

Door het koppelen van uw CRM-tool of uw eCommerce systeem met uw e-mail marketing platform, wordt marketingdata automatisch ter beschikking gesteld. Dit kan dienen voor het segmenteren van uw e-mail lijsten, voor het toevoegen van dynamische content in e-mails, voor het triggeren van transactionele mails en zelfs het starten van geautomatiseerde customer journeys.

Deze integratie zorgt voor meer relevante & aantrekkelijke e-mail campagnes, met als doel meer omzet te genereren voor uw merk of bedrijf.

E-mailing software koppelen

Veel bedrijven werken voor hun relatiebeheer met CRM-software, waarin allerhande data van klanten wordt bijgehouden. Door een koppeling te maken met de e-mail marketingsoftware kan u hierin ook bijhouden of klanten zich aanmelden voor uw nieuwsbrief of andere e-mailings.

Door synchronisatie van de beide systemen worden e-mailadressen up-to-date gehouden, bounces verwerkt en transactionele e-mails aangestuurd en geregistreerd. In dit scenario wordt e-mail marketing een verlengde van het CRM-systeem.

Uw e-mail marketingplatform kan u ook koppelen aan andere zakelijke toepassingen, zoals uw website, eCommerce platform, Web Content Management System, Facebook, Google Analytics en andere. TRNDNCY heeft de know-how en de ervaring om u te helpen deze apps naadloos te koppelen en de data efficiënt te synchroniseren.

TRNDNCY | e-mail marketing & automation

Webformulieren integreren

De meeste websites en zowat alle webshops zijn voorzien van een Web Content Management Systeem (WCMS) of eCommerce software voor het onderhoud & het beheer van de site (zoals WordPress, Drupal, Joomla, Umbraco, Magento, WooCommerce, BigCommerce, Shopify, etc.). Ook voor deze platformen kan een koppeling ontwikkeld worden met de e-mail marketingsoftware, zodat bv. prospects & klanten die zich via de site aanmelden automatisch worden opgenomen in het mailbestand.

Uiteraard is er het ‘contactformulier’, maar denk bijvoorbeeld ook aan klantengegevens via online bestellingen, het aanvragen van brochures, inschrijven voor nieuwsbrieven, aanmelden voor events, enz. Via plug-ins of codering in uw WCMS of eCommerce platform, kan u de verzamelde data koppelen aan uw e-mail software en onmiddellijk inzetten voor online marketing.

Met een automatisch proces waarbij de contacten (en de bijhorende beschikbare marketingdata) worden gesynchroniseerd, blijft het mailbestand steeds up-to-date. Dit geldt voor wijzigingen in contactgegevens, permissiewijzigingen en bounces. Zo kan op elk gewenst moment een mailing worden verstuurd naar een geactualiseerd mailbestand.

Rapportering synchroniseren

Als marketeer wil u graag inzicht in de resultaten van uw e-mail marketingactiviteiten zodat u het groeipotentieel van uw klanten ten volle kan inschatten. Daarom is het goed om met een terugkoppeling ook te zorgen voor inzicht in de mailingresultaten in uw CRM-software of Google Analytics.

De respons op e-mailings, campagnegegevens en de metrics geven inzicht in het gedrag van een klant of prospect waardoor u uw verkoopprocessen kan optimaliseren en klantgerichter tewerk kan gaan.

TRNDNCY | e-mail marketing & automation
Contacteer TRNDNCY om te brainstormen over de rol van e-mail marketing & automation in uw organisatie of voor uw merk.