TRNDNCY | e-mail marketing & marketing automation | Lead management
Door de dynamiek van snel wijzigende marktomstandigheden worden marketing en sales voortdurend gedwongen hun tactieken bij te sturen, en dat geldt ook voor e-mail marketing. Bij e-mail marketing in een BTB-omgeving wordt de focus verplaatst van pure marketing naar lead management met e-mail, met als doel leads te converteren naar klanten.
e-mail,e-mailmarketing,email,emailmarketing,automation,marketing,digital,full-service,agency,agentschap,bureau,digitaal,digital,belgisch,belgië,belgium,vlaams,vlaanderen,gent,brussel,antwerpen,campagne,campaign,e-mailing,emailing,nieuwsbrief,newsletter,customer,journey,drip,Ram,Broekaert
998
page-template-default,page,page-id-998,page-child,parent-pageid-783,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,transparent_content,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1,vc_responsive
 

Lead management

Online lead management in BTB-omgeving

Door de dynamiek van snel wijzigende marktomstandigheden worden marketing en sales voortdurend gedwongen hun tactieken bij te sturen, en dat geldt ook voor e-mail marketing. Bij e-mail marketing  in een BTB-omgeving wordt de focus verplaatst van pure marketing naar lead management met e-mail, met als doel leads te converteren naar klanten.

TRNDNCY | e-mail marketing & automation

Geautomatiseerd salesproces

Hierbij dienen twee parameters van lead management in het (geautomatiseerd) salesproces te worden geïntegreerd:

  • Hoe beoordeel je de kwaliteit van een lead (fit)?
  • Wanneer toont een lead voldoende interesse om door sales persoonlijk te worden gecontacteerd (engagement)?

Efficiënt inzetten van e-mail

TRNDNCY onderscheidt 3 stappen om met elektronische, geautomatiseerde lead management uw beoogde doelstellingen te bereiken:

Lead generation

Het werven en verzamelen van nieuwe contacten of het heractiveren van bestaande contacten via een e-mail campagne. Relevante content verpakt in een krachtige boodschap zijn hierbij cruciaal. TRNDNCY kan u helpen bij het bedenken en creëren van de juiste content om uw leads te converteren naar klanten.

Lead scoring

Het is belangrijk voor alle contacten het level van fit en engagement te bepalen en na selectie een relevant contactbestand samen te stellen. Het heeft geen zin om energie te steken in leads die geen potentieel hebben om te converteren naar een klantenrelatie.

Lead nurturing

Een deel van het proces is het opvolgen van de e-mail contacten via social media of via persoonlijk contact, om ze aan uw merk of bedrijf te binden en om te zetten naar een klant.

Contacteer TRNDNCY om te brainstormen over de rol van e-mail marketing & automation in uw organisatie of voor uw merk.