TRNDNCY | e-mail marketing & marketing automation | Testing & deliverability
Wilt u de open-rate en click-through rate van uw e-mail campagnes verhogen? Een retorische vraag natuurlijk… Een betere OR en CTR resulteren in meer bezoekers van uw website en een hogere verkoop. Elke marketeer wil dat. De vraag is hoe. Een beproefde manier is om een A/B-test uit te voeren alvorens uw e-mail campagne te versturen.
e-mail,e-mailmarketing,email,emailmarketing,automation,marketing,digital,full-service,agency,agentschap,bureau,digitaal,digital,belgisch,belgië,belgium,vlaams,vlaanderen,gent,brussel,antwerpen,campagne,campaign,e-mailing,emailing,nieuwsbrief,newsletter,customer,journey,drip,Ram,Broekaert
1254
page-template-default,page,page-id-1254,page-child,parent-pageid-783,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,transparent_content,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1,vc_responsive
 

Testing & deliverability

Testen & optimaliseren van e-mail campagnes

Wilt u de open-rate en click-through rate van uw e-mail campagnes verhogen? Een retorische vraag natuurlijk… Een betere OR en CTR resulteren in meer bezoekers van uw website en een hogere verkoop. Elke marketeer wil dat. De vraag is hoe. Een beproefde manier is om een A/B-test uit te voeren alvorens uw e-mail campagne te versturen.

Betere resultaten met A/B testen

Door verschillende ontwerpen van een e-mail te testen is het mogelijk om content en/of look&feel te optimaliseren, om zo beter te scoren (conversie, traffic, sales) met een e-mailcampagne. Het is niet altijd evident te voorspellen hoe het gedrag van de ontvangers zal zijn. Veel hangt af van de doelgroep, het aanbod of zelfs het moment van de dag hoe ontvangers reageren op een e-mail. Door verschillende varianten van de e-mail te testen komen we erachter welk concept het meest optimale resultaat oplevert.

Bij A/B testen wordt een adressenlijst willekeurig gesplitst in 2 (of meer) groepen. Groep A krijgt de oorspronkelijke versie van de mail en groep B een variant hiervan. Uit de statistieken kunnen we afleiden welke van de varianten het beste resultaat oplevert (meer opens, meer clicks, meer clicks op een specifieke link, meer conversies).

We hoeven uiteraard niet het volledige bestand te testen, we kunnen ook bv. 10% van het mailingbestand inzetten voor een A/B test en vervolgens de versie met het beste resultaat uitrollen over de resterende 90%. Met de juiste e-mailing software kost een dergelijke uitvoering weinig moeite. Zo behalen we het meest optimale resultaat uit de e-mail campagne.

TRNDNCY | e-mail marketing & automation
TRNDNCY | e-mail marketing & automation
TRNDNCY | e-mail marketing & automation

Deliverability & spam

Hoe zorgen we dat de verstuurde e-mails in de inbox aankomen en niet in de spambox belanden? Naar schatting worden dagelijks 200 miljard spamberichten verstuurd, deliverability is dus terecht een belangrijk aandachtspunt.

Goede deliverability begint met een goede reputatie. TRNDNCY hanteert een zeer strikt anti-spambeleid en participeert in verschillende online whitelist- en feedbackprogramma’s bij de belangrijkste Internet Service Providers (ISP).

Door permanente monitoring van blacklisting servers & het actief testen van de mailbestanden zorgen wij voor het behoud of verbeteren van onze reputatie. Op die manier zorgen wij ervoor dat we samen de beste resultaten behalen.

Contacteer TRNDNCY om te brainstormen over de rol van e-mail marketing & automation in uw organisatie of voor uw merk.