TRNDNCY | e-mail marketing & marketing automation | Transactionele e-mails
Transactionele e-mails zijn e-mails die automatisch verzonden worden nadat de ontvanger een bepaalde actie heeft uitgevoerd. Bijvoorbeeld in opvolging van een bestelling, zoals een orderbevestiging, een factuur of een verzendbevestiging, maar ook de bevestiging van een aangemaakte account, nieuwsbrief aan- en afmeldingen, inschrijvingen voor een event, aankondigingen van prijsveranderingen, of voorraadstatus-updates.
e-mail,e-mailmarketing,email,emailmarketing,automation,marketing,digital,full-service,agency,agentschap,bureau,digitaal,digital,belgisch,belgië,belgium,vlaams,vlaanderen,gent,brussel,antwerpen,campagne,campaign,e-mailing,emailing,nieuwsbrief,newsletter,customer,journey,drip,Ram,Broekaert
1226
page-template-default,page,page-id-1226,page-child,parent-pageid-783,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,transparent_content,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1,vc_responsive
 

Transactionele e-mails

Relevant, persoonlijk, met gegarandeerd hoge OR & CTR

Transactionele e-mails zijn e-mails die automatisch verzonden worden nadat de ontvanger een bepaalde actie heeft uitgevoerd. Bijvoorbeeld in opvolging van een bestelling, zoals een orderbevestiging, een factuur of een verzendbevestiging, maar ook de bevestiging van een aangemaakte account, nieuwsbrief aan- en afmeldingen, inschrijvingen voor een event, aankondigingen van prijsveranderingen, of voorraadstatus-updates.

Een uitgelezen kans om u te onderscheiden

Omdat de klant zelf een actie heeft uitgevoerd, ligt het ontvangen van een e-mail in de lijn der verwachtingen bij de ontvanger. Ze zijn uiterst relevant en persoonlijk, en worden hierdoor vaker geopend, gelezen en in doorgeklikt in vergelijking met andere e-mails.

Omdat een transactionele e-mail vaker worden gelezen, is dit het uitgelezen moment om uw klant kennis te laten maken met andere producten of diensten die u aanbiedt, een overzicht van recente nieuwsberichten aan te bieden, een extra korting of incentive mee te sturen, in te wisselen bij een volgende bestelling, enz. Maak daarbij optimaal gebruik van de gegevens in uw marketingdatabase en verstevig op een persoonlijke manier het contact met uw klant.

TRNDNCY | e-mail marketing & automation
TRNDNCY | e-mail marketing & automation

Verbeter uw klantcontact

De 5 meest populaire transactionele mails zijn:

Registration email

Een registratie e-mail wordt verzonden wanneer een gebruiker een nieuwe account heeft aangemaakt op uw website of in uw toepassing. Bekende voorbeelden zijn een verwelkomende e-mail wanneer u zich registreert voor een nieuwsbrief, een mobiele applicatie (zoals een bank app), of fungeert als een inleidende e-mail (bv. na aanmelden op een online dating site).

Notification email

Een notificatie e-mail waarschuwt een gebruiker na een specifieke actie of event op uw website of in uw app. Bekende voorbeelden zijn de meldingen wanneer u door iemand werd getagd in een foto op Facebook, wanneer uw bestelling of pakket is verzonden, of de koning van de transactionele e-mails, de mails om uw wachtwoord te resetten.

Confirmation email

Een bevestigingsmail wordt verstuurd om een gebruiker op de hoogte te stellen dat een bepaalde actie, geïnitieerd door deze persoon, succesvol is afgerond: een ontvangstbewijs na een aankoop bij een webshop, een bevestiging van de boeking van een hotelkamer, de aankoopbevestiging van een vliegticket of  de bevestiging van uw zitplaats in de bioscoop. Voorbeelden legio.

Feedback email

Terwijl de meeste transactionele e-mails bedoeld zijn om relevante informatie te verstrekken aan de ontvanger, wordt een feedback e-mail uitgestuurd ​​om een ​​bepaalde vorm van terugkoppeling te vragen, naar aanleiding van een recente transactie. De meest gebruikte vorm is een korte tevredenheidsenquête. Hiervan kunnen de antwoorden interessante informatie bevatten, relevant voor het verder optimaliseren van uw e-mail marketing processen.

Shopping cart abandonment email

Wanneer klanten artikelen in hun winkelwagentje achterlaten en de site of app verlaten, kunt u hen aanmoedigen om de aankoop te voltooien, door automatisch een “openstaand winkelmandje” e-mail te versturen, met daarin een overzicht van de items met eventueel een extra korting of aanbieding, om de gebruiker alsnog over de streep te trekken.

TRNDNCY heeft ruime expertise opgebouwd met het uitwerken van transactionele workflows en de creatie van aantrekkelijke & puntige e-mails die deel uitmaken van de lange-termijnrelatie die u beoogt met uw klanten.

Contacteer TRNDNCY om te brainstormen over de rol van e-mail marketing & automation in uw organisatie of voor uw merk.